VI Workshop Anual INSA-UB

Publicat el: 14/02/2022

El tema abordat enguany va ser “Revaloració i reaprofitament alimentari: la ciència darrere d'una alimentació i gastronomia sostenibles” i va comptar amb la participació de més de 85 persones. Així mateix, l'esdeveniment va poder seguir-se en streaming per tots aquells que per qüestions sanitàries no van poder assistir-hi presencialment.
Investigadors de l'INSA, de l'IRTA (Lleida) i de la Universitat d'Alacant van participar com a ponents, presentant resultats de recerques fetes en aquests camps, així com projectes en els quals es troben treballant actualment. Empreses del sector del reaprofitament i la revaloració dels aliments també van ser-hi presents amb interessants xerrades i debats en taula rodona, com ara la Plataforma Aprofitem els Aliments, la Fundació Espigoladors, Ametller Origen i Too Good to Go.
Joves investigadors de l'INSA-UB i d'altres institucions catalanes i estrangeres van presentar pòsters i comunicacions orals i els investigadors INSA guardonats en la convocatòria FRI-INSA2019 van ensenyar els resultats de les recerques finançades amb aquests premis.
El workshop va comptar a més a més amb un taller gastronòmic amb plats fets amb aliments reaprofitats, a càrrec dels professors i cuiners Montse Illan i Xavier Torrado.
Finalment, com és tradició en totes les edicions del workshop, els millors pòsters i comunicacions orals van ser premiats, així com els millors articles científics publicats en 2019 i 2020.