Una dieta rica en polifenoles millora la síndrome de l'intestí permeable en la gent gran

Publicat el: 27/10/2021

L’augment de la permeabilitat intestinal està associat al desenvolupament de malalties cròniques com ara les malalties cardiovasculars, la diabetis i fins i tot l'Alzheimer, a causa de l'augment del pas de substàncies potencialment tòxiques a la sang relacionades amb el seu desenvolupament. No obstant això, el consum regular d'aliments rics en polifenols com ara la poma, la xocolata, el te verd, els nabius, la magrana, les taronges, entre d'altres, ha demostrat ser molt efectius disminuint-la, especialment en persones grans (+60 anys). Això ho demostra un estudi dirigit per la Dra. Cristina Andrés Lacueva, catedràtica de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació de la UB, cap del Grup de Recerca de Biomarcadors i Metabolòmica Nutricional dels Aliments de l'INSA-UB i del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa de Fragilitat i Envelliment (CIBERFES), que està integrat també a la Xarxa d’Innovació Alimentària de Catalunya (XIA).
Els resultats observats en aquest estudi van ser publicats en la prestigiosa revista Clinical Nutrition: Crosstalk among intestinal barrier, gut microbiota and serum metabolome after a polyphenol-rich diet in older subjects with “leaky gut”: The MaPLE trial.