La incorporació de la perspectiva espaitemps en la biologia vegetal

Publicat el: 21/12/2021

En un recent estudi publicat en la revista Trends in Plant Science el Dr. Sergi Munné Bosch, catedràtic de la Facultat de Biologia, membre del Instituo de Recerca de la Biodiversitat (IRBio) i investigador INSA-UB, assenyala la importància d'incorporar un marc de referència espaciotemporal en la recerca dels processos biològics que afectin les plantes per a, no sols comprendre'ls millor, sinó per a poder dur a terme accions pràctiques a llarg termini que persisteixin durant diverses generacions (temps) i que siguin efectives a nivell global (espai).

L'aplicació de noves tecnologies que incorporin programes d'intel·ligència artificial en la recerca en el camp de la biologia vegetal és crucial per a això i és el pròxim repte de la ciència per a desxifrar les incògnites sobre la complexitat dels processos biològics i, en conseqüència, per a conviure millor amb les altres espècies amb les quals compartim el planeta, ha conclòs el Dr. Munné-Bosch.

Pots llegir l'article complet aquí.