L'INSA-UB és reconegut com a unitat d'excel·lència María de Maeztu

Publicat el: 09/11/2022

Divendres passat, 4 de novembre, el Ministeri de Ciència i Innovació va fer pública la resolució provisional de la convocatòria per a la concessió de les acreditacions i ajudes públiques de centres d'excel·lència Severo Ochoa i d'unitats d'excel·lència María de Maeztu.

Les unitats d'excel·lència María de Maeztu i els centres Severo Ochoa tenen com a objectiu impulsar la qualitat de la recerca científica d'aquells centres que destaquen per la rellevància o l'impacte, a nivell internacional, dels resultats de recerca obtinguts.

Un total de nou instituts de recerca han obtingut el reconeixement María de Maeztu en tot l'estat, quatre d'ells de la Universitat de Barcelona: l'Institut de Neurociències (UBNeuro), l'Institut de Química Teòrica i Computacional (IQTC), el Barcelona Institute of Analytic Philosophy (BIAP) i el nostre Institut de Recerca en Nutrició i Seguretat Alimentària (INSA). Està distinció representarà una ajuda de 2 milions d'euros i 6 contractes predoctorals per al nostre institut.
Des del seu inici, l'INSA va néixer amb l'objectiu de donar resposta a les demandes i necessitats de la societat actual en recerca, formació i prestació de serveis en els sectors relacionats amb la indústria agroalimentària. Els nostres investigadors són experts en diverses especialitats de la nutrició, anàlisi i control dels aliments, en seguretat alimentària i en l'estudi de les repercussions socials i econòmiques de l'alimentació. Estem segurs que el reconeixement María de Maeztu ens ajudarà a potenciar la recerca, fomentar el desenvolupament de projectes i fomentar la transferència de coneixements i la difusió dels resultats de la recerca.
Finalment agraïm al Ministeri de Ciència i Innovació pel reconeixement i un agraïment molt especial a tots els investigadors que amb la seva gran feina ho han fet possible.