El receptor T2R38 implicat en la percepció del gust amarg podria estar implicat també en el control del pes corporal

Publicat el: 10/10/2022

Els receptors T2R (taste 2 receptors) es troben implicats en la percepció sensorial del gust amarg. Recentment s'ha demostrat l'expressió d'aquests receptors en diversos teixits fora de la cavitat oral. El receptor T2R38 es troba implicat en la percepció de la presència en els aliments de compostos amb estructura de tiocarbamida presents en diversos vegetals com el bróquil, coliflor, escarola, ruca… Actualment hi ha un gran interès per entendre el paper fisiològic d'aquests receptors més enllà de la seva implicació en la percepció sensorial.

Un recent treball realitzat al Campus de l'Alimentació de Torribera i publicat en la revista Gens & Nutrition relaciona els fenotips d'aquest receptor amb l'índex de massa corporal, així com amb els llindars sensorials per a mico i disacàrids en una població d'estudiants universitaris sans (Torribera Student Taste Study). Aquests resultats suggereixen un paper per a aquest receptor en el control del pes corporal. En canvi, no sé van observar diferències en la percepció hedónica i consum de vegetals amb aquest gust amarg característic entre els fenotips del receptor T2R38.

El treball titulat Association of phenylthiocarbamide perception with anthropometric variables and intake and liking for bitter vegetable va comptar amb la participació d'investigadors de l'INSA-UB i va ser liderat per l'investigador Juan José Moreno i com primera autora la doctoranda Marta Trius Soler.