Dia Nacional de la Nutrició

Publicat el: 28/05/2018

El passat 28 de maig en motiu del Dia Nacional de la Nutrició, l’Institut de Recerca en Nutrició i Seguretat Alimentària de la Universitat de Barcelona (INSA-UB) va organitzar al Campus de l’Alimentació de Torribera un acte amb l’objectiu de recordar les propietats nutritives i saludables del consum de llegums. Aquesta activitat anava adreçada a estudiants i professorat tant de grau, com de màster i doctorat, de l’àmbit de la nutrició, i va comptar amb l’assistència de més de 40 persones.

La Dra M. Carmen Vidal, Catedràtica del Departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia, i Vicedegana Acadèmica de l'àmbit Alimentació de la Universitat de Barcelona va inaugurar l’acte i va presentar el lema de la jornada “Llegums: la teva opció saludable tot l’any”, impulsat des de la FESNAD (Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación y Dietética). La Dra Rosa Lamuela, directora de l’INSA-UB va donar la benvinguda a tots els assistents i va voler destacar un agraïment especial al Comitè Organitzador de la jornada, format per Anallely López, Maria Marhuenda, Sonia Ramírez i Maria Fernanda Zeron, totes elles alumnes de doctorat de l’Institut. L’agraïment també el va voler estendre als professors Ismael Prados, Xavier Torrado i Montse Illan per recolzar l’activitat com a membres del jurat. L’esdeveniment també va comptar amb el suport del Campus de l’Alimentació i de Casa Perris, magatzem des de 1940 de llegums, arrossos, fruits secs, mel, xocolata i productes del cereal en totes les seves formes.

L’acte va incloure en primer lloc una conferència a càrrec del Dr Jesús Contreras, Catedràtic Emèrit d’Antropologia Social i membre de Observatori de l’Alimentació-ODELA de la Universitat de Barcelona, titulada “Verduras y legumbres, ¿nos dan más que pesadumbre?”, durant la qual va fer reflexionar a l’audiència sobre la percepció social del consum de llegums i els canvis socials que tenen una influència inevitable sobre la nostra alimentació. Seguidament, es va dur a terme un concurs d’infografies al voltant del tema central dels llegums en la qual hi van participar 6 equips concursants. Les infografies havien estat difoses a través de les xarxes socials de l’INSA-UB i les mes ben valorades van ser presentades de forma presencial. Per acabar, es va realitzar un segon concurs que, sota el títol “Innovació Gastronòmica amb Llegums” va consistir en l’el·laboració i presentació al jurat de diferents receptes a base de llegums.

En l’acte de cloenda, es va fer entrega del Premi a la Millor Infografia, que va ser concedit als estudiants de doctorat Oriol Comas, Roberto Garza i Sonia Sánchez per la Infografia titulada “Noves aplicacions de les llegums: una possible font vegetal de l’enzim DAO”; i el Premi a la Innovació Gastronòmica, concedit a l’estudiant del grau de Nutrició Humana i Dietètica Teresa Seguí, per la seva recepta de Pastisset de Ciuró Farcit de Formatge Feta amb Salsa de Cireres i Romaní.

Infografies:

1. “Noves aplicacions de les llegums: una possible font vegetal de l’enzim DAO”
  2. "Beneficios de las legumbres para la salud"
  3. "Beneficios nutricionales de las legumbres"
  4. "Per què menjar llegums?"
  5. "Garbanzos"
  6. "¿Cómo la dureza de las legumbres fue vencida con ondas ultrasónicas?"

Galeria Fotogràfica:
Fes click aquí per a veure les fotografies de la jornada.

Documentació relacionada: