Arbres antics i supervivència dels boscos

Publicat el: 08/02/2022

Un treball publicat a la revista Nature Plants revela que els arbres més antics, més enllà de ser éssers vius que aporten una presència majestuosa, aportarien una sèrie de beneficis ecosistèmics als boscos. Aquests arbres de llarga supervivència —alguns arriben a ser centenaris o mil·lenaris— també són vitals per preservar la capacitat d’adaptació dels boscos a llarg termini davant un entorn ambiental en canvi constant.
En aquest treball ha participat el Dr. Sergi Munné Bosch, catedràtic de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, investigador INSA-UB i membre de l'Institut de Recerca en Biodiversitat (IRBio), juntament amb investigadors dels Estats Units i d'Itàlia.
Pots llegir l'article complet seguint aquest enllaç: Old and ancient trees are life history lottery winners and vital evolutionary resources for long-term adaptive capacity.